Thursday, August 5, 2010

wednesday -.-

yeah. wednesday 4 august hari yg paling penat for me. mmg la class ade 2 je hari tu tp yg buat penat nye sbb aku kene overnite dkt hospital cheras sbb nk teman my auntie. dia kne tahan dkt ward. actually aku malas nk tunggu and teman dia. gila kau, dh la aku tk bawak lappy, lagi kau nk suruh aku tggu dekat situ ? oh shit. mmg mati keras la kan. haha. my auntie pengsan dekat uma dia sbb dia terlalu lemah then aku dengan abang yg lagak macam hero malaya dgn segera memecut laju pergi uma dia dkt bandar seri permaisuri, cheras dari uma aku dkt shah alam. jarak tu tkde la jauh sgt but 45 minute jugak la kan. haa. then sampai je dekat sane, kitorang terus bawak dia pegi hospital. patu aku pun selesaikan hal hal pendaftaran dia ape semua, and abang pun selesaikan hal hal yg patut. haa. then after my auntie da masuk jumpe doc yg brtugas, aku pun pegi la lepak dgn abang smbil gosip gosip gelak gelak mengalahkan mak datin. haha. dlm 45 minute mcm tu, aku pun pegi jumpe nurse yg dekat kaunter depan tu and tnya lame lagi ke. saye da malas nk menunggu ni. then nurse tu pun jawab dgn muka yg agak selamba dia kate mayb dlm 2 jam lg kott sbb pesakit tengah ramai. oh SHIT ! 2 jam ? takkan aku nk tercangak mcm org gila dekat hospital ni ? aku tnya la yg doc tu check or dia operate makcik aku sbb smpai 2 jam aku kene tggu. biar betik ? haishh. then nurse tu bgtau yg dorang tgh tggu blood test result. that why lame. haa. then aku dgn abang pun buat buat paham and jd mcm seseorang yg memahami. haa. so kitorang buat keputusan yg kitorang malas nk tggu and kitorang pun pegi la uma makcik aku untuk pegi amek kereta dia. jarak dr hospital dgn uma dia ade lah dlm 20 minute. jauh la jugakk. haa. so kitorang pun pegi la amek kereta dia and pegi lepak lepak minum jap. then jam dekat tangan pun da tnjuk pukul 1.15am patu pihak hospital call abang and bgtau yg my auntie da sedar and dorang suruh kitorang pegi sane untuk selesaikan bayaran dan laen laen. haa. so aku dgn abang pun dgn confident nye masuk dlm kereta and menuju ke destinasi yg dituju. aku bawak kancil je and abang bawak honda civic. tp dia kalah lumba dgn aku wey ! HAHA :D berbalik pada cite tadi, hmm so aku dgn abang pun menuju ke destinasi yg sepatut nye. jalan pnya jalan err tak sampai sampai. apehal ni ? jalan jalan jalan, pikir pikir pikir, baru aku sedar yg kitorang dah LUPA JALAN NAK PEGI HOSPITAL ! oh tidakkk ! macam mane ni ? so almost 2jam kitorang pusing pusing akhirnya smpai jugak ! yeayy ! so aku pun pegi la uruskan ape ape yg patut time tu. time aku smpai tu orang da tkde. cashier dia pun terlentang tdor. haha :D so aku pun pegi la tgk makcik aku. dia da sedar dah tp badan dia still lagi lemah. ishh kesian la pulak. hmm, so after da borak borak kejap, aku pun cakap nk chow then makcik aku dgn muka kesian nye cakap 'bangcik boleh teman maksu tak ?' oh tidakkk ! aku mengantukk wey !! haa. so nak tak nak, aku dgn abang teman jelaa dia. then tepat je pukul 6am aku pun chow balik shah alam then pukul 8am pegi cheras balik. oh fuck. tidor beberape jam je. haa. sgt penatt dan letih. err, same la tu kan ? haha. peduli lah. pape pun maksu, bangcik tak kesah la tak tidor. bangcik cuma harap maksu cepat sehatt tau. and and if maksu baca blog ni, nnt jgn lupa ajak bangcik pi shopping dekat pavi. haha :D

No comments:

Post a Comment